در یک حرکت استراتژیک با دعوت AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) از «عادل فردوسی پور» حدود ۳ میلیون کاربر وارد صفحه فارسی اینستاگرام AFC شدند که بیشتر آنها ایرانی بودند و به صراحت گفتهاند طور دیگری فکر می کنند و بار دیگر به مدیریت صدا و سیما در ورزش پشت کرده اند.
از سوی دیگر کیهان با اشاره به خریدن دنبال کننده صفحه AFC و محبوبیت نداشتن فردوسی پور سواد تکنولوژیک خود را در خصوص دنبال کننده واقعی و فیک نشان داد و شاید هم عدم تحمل رسانه های مجازی و گسترش استفاده مردم از آنها را دست کم گرفته بودند.
عادل فردوسیپور در نقشِ یک مجریِ توانا و کار بلد، بار دیگر توانست سیاستِ بازی در ورزش(فوتبال) را برملا کند و در آخر عادل به خاطر کارهایی که کرد عادل نشد، به خاطر کارهایی که نکرد عادل شد. واقعیت زندگی ما طوری شده که حتی تماشای بازی فوتبال با صدای دلمان را برایمان آرزو کرده است.